We realiseren onze producten volgens een bewezen gefaseerd SCRUM traject.
Net als bij het bouwen van een huis brengen we eerst alles in kaart, als dat duidelijk is maken we de indeling per pagina. Als de bouwtekening klaar is maken we de ontwerpen. Wanneer dan volledig duidelijk is hoe iedere pagina eruit gaat zien gaan we de ontwerpen tot realiseren tot website of web applicatie.
1. Analyse
Tijdens een intakemeeting bespreken we jullie wensen en ideeën en adviseren wat wel en wat niet slim is. We kijken samen door de ogen van jullie klanten. Alvorens we aan de slag gaan, zorgen we ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan. Aanvullend hieraan presenteren we jullie ons Advies & Indicatie document waarin alles staat opgenomen met daarbij een indicatie voor de kosten van het project.
2. Indeling
Om de bezoeker aan de hand te nemen naar een doel gaan we de indeling van iedere pagina bepalen. We richten ons hierbij op de vier verschillende soorten bezoekers binnen de Myers Briggs Type Indicators: de competitieve, spontane, methodische en humanistische bezoeker. Ieder met zijn eigen behoefte en manier van communiceren. Op basis van deze profielen, zal iedere pagina binnen de website worden ingedeeld en krijgen alle elementen van logo tot social media links, een weloverwogen, strategische plek, uitgewerkt in wireframes
3. Ontwerp
Voor de ontwerpfase nemen we de wireframes van de website, welke gevormd zijn in de indelingsfase, als basis en wordt de complete website volgens de hoogste standaarden ontworpen. Dit traject delen we op in subfasen om op deze manier onze klant zo nauw mogelijk te kunnen betrekken en vanuit gezamenlijke ondervinding het ontwerpproces tijdens het traject te kunnen optimaliseren voor beste resultaat.
4. Realisatie
Wanneer bekend is hoe iedere pagina binnen de nieuwe website eruit zal gaan zien, gaan we van start met de realisatiefase. Dit betekent dat het ontwerp wordt opgebouwd tot functionele website. De voorzijde wordt volledig responsive gebouwd. Dit betekent dat alles zich aanpast naar het device waarmee de bezoeker de website bezoekt, van desktop tot smartphone en tablet. De achterzijde van de website wordt voorzien van een gebruiksvriendelijk content management systeem, waarmee jullie eenvoudig zelf alle content kunnen aanpassen, toevoegen of verwijderen.
5. Livegang
Nadat de website volledig gerealiseerd, functioneel en gevuld is, nodigen we onze klant uit voor een workshop. Hierin presenteren we het op maat gemaakte systeem achter de website. Na ontvangst van groen licht gaat de website dan gecontroleerd en met een juiste migratie live. Om deze officiële geboorte te vieren, toasten we maar wat graag samen met een glas champagne.
6. Optimalisatie
Omdat een website net een winkel is waar mensen komen en gaan en kleine aanpassingen grote gevolgen kunnen hebben, plannen we ieder half jaar een optimalisatie-meeting. Tijdens deze meetings bespreken we wat er nog beter kan. Door middel van Google Analytics hebben we precies in kaart waar de bezoeker komt en wat hij doet. Op basis van dit gedrag adviseren we eventuele aanpassingen om het rendement zo groot mogelijk te maken en te houden. Aanpassingen presenteren we met de bijbehorende kosten, zodat jullie een weloverwogen keuze kunnen maken wat we voor jullie mogen gaan uitvoeren.
Een bewezen gefaseerd SCRUM traject
Doordat we per fase overal goed over nadenken en pas overgaan naar de volgende fase wanneer we allemaal akkoord zijn zorgen we dat dubbelwerk niet voorkomt. Dit is wel zo fijn werken voor ons en qua kosten het fijnst voor de klant omdat dubbelwerk of aanpassingen uitblijven.
Betrokkenheid van de klant
We vinden het belangrijk om de klant bij iedere fase zo dicht als mogelijk bij te betrekken. Hiermee creëren we draagkracht voor het mooie product dat we samen aan het realiseren zijn. We gaan pas over naar de volgende fase als iedereen akkoord is.