Internationaal informatief platform waarbij informatie-architectuur en beleving samen de scepter zwaaien.

Met 45.000 wandelaars, 1,5 miljoen bezoekers en meer dan ’n miljoen website bezoekers per jaar is de website van de Nijmeegse 4Daagse een drukbezochte informatiebank. Met vier verschillende doelgroepen met veel vragen en per vraag verschillende antwoorden per doelgroep vraagt deze informatiebank om een goed doordachte informatie architectuur. Daarbij komt de uitdaging dat de website iedere bezoeker een zo volledig mogelijke 4Daagse beleving dient mee te geven.

Informatiestructuur meets beleving
Informatiestructuur meets beleving
Uniek ontworpen iconen en huisstijl
Uniek ontworpen iconen en huisstijl
Piekmomenten met 100.000 per dag
Piekmomenten met 100.000 per dag
Jaarlijks 1 miljoen bezoekers
Jaarlijks 1 miljoen bezoekers
Google PageSpeed Score 92/100
Google PageSpeed Score 92/100
Laravel Framework
Laravel Framework
Een prachtige, gebruiksvriendelijke website waar we trots op zijn

Een prachtige, gebruiksvriendelijke website waar we trots op zijn

Lotte Janssen
|
Hoofd Organisatiebureau
De 4Daagse van Nijmegen

Gebruiksvriendelijkheid zwaait de scepter

Iedere bezoeker heeft een behoefte. Aan de website de taak om deze behoefte in zo min mogelijk stappen en zo gebruiksvriendelijk mogelijk te beantwoorden. Dit hebben we gedaan door een goed doordachte informatie architectuur in te richten. Startend met post-it’s om alle informatie te clusteren per onderwerp om zo geleidelijk toe te werken naar gedetailleerde onderwerpen en pagina’s.

Beleef de De 4Daagse van Nijmegen

Buiten het voorzien van informatie voor de wandelaars en bezoekers is de website ook bedoeld om te enthousiasmeren. De beleving van de 4Daagse van de zware dagelijkse tochten en alles daaromheen van feesten tot tranen, blaren en applaus. Deze beleving hebben we vertaald naar stijlvolle video en fotografie door de hele website heen om dit uniek gevoel zo goed mogelijk over te brengen op ieder device van laptop tot smartphone.

Dedicated hosting voor de piekmomenten

De website van de 4Daagse is een flinke als je kijkt naar bezoekers en met name piekmomenten. Wanneer het bericht live gaat dat de inschrijving voor de volgende editie van de 4Daagse is geopend ervaren we pieken van 37.000 pageviews per uur wat neerkomt op meer dan 600 pageviews per minuut. Jaarlijks bekeken hebben we het over een half miljoen bezoekers en 5 miljoen pageviews. Daar zijn we goed in en is alles op ingericht.

denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse
denijmeegsevierdaagse

Compleet en uniek ontworpen

Net zoals vrijwel alle websites die we ontwerpen zijn volledig maatwerk ontwerp. Dat betekent dat we alles ontwerpen van schermontwerpen tot de complete iconen-set. Voor de set van iconen werden we uitgedaagd voor een complete serie van 70 iconen, allemaal in lijn met elkaar qua stijl, kleurenpallet, kleurverdeling en detail. De iconen krijgen weer hun plek binnen het complete ontwerp dat qua stijl, rondingen, vlakverdeling en lettertype volledig op elkaar is afgestemd. Dit alles wordt samengesmolten tot een ontwerpenserie van circa 30 pagina indelingen van home tot contact en van overzichtspagina tot de klantenservice. Het totale plaatje samen moet kloppen, en dat is gelukt.

Service Level Agreement

Tegen dergelijke bezoekersaantallen en met name de piekmomenten, dus momenten dat er ineens heel veel bezoekers tegelijkertijd de website bezoeken en zogenaamde “requests” plaatsen moet een server tegenop gewassen zijn. Dit richten we in middels dedicated hosting en een Service Level Agreements (SLA) om ervoor te zorgen dat de website vrijwel altijd (99,9%) bereikbaar is. En mocht er iets fout gaan dan staan er 24/7 specialisten klaarom hick-ups of onverwachte overbelasting op te lossen.

Het grootste (en leukste) wandelevenement ter wereld

De 4Daagse van Nijmegen is het grootste meerdaagse wandelevenement ter wereld. Daar zijn we best trots op in Nijmegen. Ieder jaar leeft iedereen toe naar die speciale week in juli dat Nijmegen weer helemaal op z’n kop gaat. We zijn dan ook trots dat wij als Vormkracht10 de eer kregen om het omvangrijke platform voor dit icoon van Nijmegen te mogen bedenken, ontwerpen, realiseren en door de maanden heen, samen met het team van de 4Daagse continuerend te blijven optimaliseren.

Bekijk hem live

De website van de De 4Daagse  is een visuele beleving die je tijdens je bezoek aan de website even meeneemt naar die heerlijke knotsgekke week in juli. Ben je nieuwsgierig geworden? Bekijk en beleef de 4Daagse zelf ieder device zo optimaal als als maar kan.

Ga naar de  4Daagse website

Andere klantcases