Sociëteit De Harmonie, een genootschap van ondernemende Nijmegenaren die opzoek zijn naar een sociale website als portal voor al hun activiteiten. Zodat zij in een besloten en veilige omgeving op een eenvoudige manier foto's, ledenlijsten, evenementen en berichten met elkaar kunnen uitwisselen. Dat allemaal strak vormgegeven in een mooi jasje met e-mail notificaties zodra er wat nieuws te vinden is op de website. Dat is precies wat wij hebben gerealiseerd, inclusief een webshop voor merchandise.
Ten eerste starten wij met een analysefase: wat moet de website allemaal faciliteren? In gesprek met een afvaardiging van de sociëteit, kwamen we via een MoSCoW-analyse uit op een complete prioriteitenlijst, met daarin alle benodigde functionaliteiten.
Eén van de belangrijkste functies van de portal is het verbeteren van het onderlinge contact. Met één druk op de knop kan ieder lid van de sociëteit een ander lid toevoegen aan het adresboek van zijn smartphone of computer. Hetzelfde geldt voor evenementen, die voeg je met één tap toe aan de eigen agenda. Snel en gemakkelijk!
Een automatisch notificatiesysteem houdt alle leden op de hoogte die betrokken zijn bij een discussie op het prikbord, of wanneer er een heel nieuw bericht wordt geplaatst krijgen alle leden hier een notificatie per e-mail van. Hetzelfde geldt voor het toevoegen van evenementen, foto's, nieuwe leden en alle andere content binnen de portal. Op deze manier blijft elk lid precies op de hoogte. Wanneer zij geen mail meer willen ontvangen, kunnen de notificaties met één handeling uitgezet worden.
Door middel van een handige koppeling met iDEAL kan er direct een product worden besteld en afgerekend. Dat scheelt de penningmeester een hoop handelingen, dus daarom hebben we dit direct in de portal gebouwd.