Menu

Bigger, better,
toegankelijker.

CrossFit Waalfront is een nieuwe CrossFit box binnen Nijmegen. Met zijn geweldige locatie en onderscheidende vermogen heeft Waalfront de potentie groter, beter en toegankelijker te worden dan zijn concurrenten.

1. De Uitdaging

CrossFit Waalfront wil meer leden.

CrossFit Waalfront is een CrossFit box welke gevestigd is binnen het prachtige industriële Honig Complex. Een geweldige locatie net buiten het centrum van Nijmegen. Waalfront heeft de ruimte om zijn ledenaantal te verdrievoudigen. Maar hoe?

Je raad het al, wij hebben ze daarbij geholpen.

CrossFit Waalfront - 1. De Uitdaging

2. Het concept

Beleving is key, een gratis proefles de worst.

Het Honig complex is een locatie van formaat qua grootte, sfeer en mogelijkheden. In combinatie met de open toegankelijke sfeer en het gratis zelf mogen ervaren van CrossFit tijdens een proefles zijn onderscheidende vermogens. We nemen de bezoeker aan de hand, laten hem beleven, we overtuigen en nodigen hem uit om het zelf te komen ervaren. Gratis!

CrossFit Waalfront - 2. Het concept

3. De Methodiek

Persoonlijke beleving met een uitdagende uitnodiging.

De bezoeker aan de hand nemen, hem meenemen in de wereld die CrossFit Waalfront heet. Op deze manier verlagen we stap voor stap de drempel om de inschrijving te doen voor een proefles. Grote foto's van de geweldige hal laten je Waalfront beleven als of je er zelf bij bent. En op het juiste moment, de call-to-actions op een presenteerblaadje.

CrossFit Waalfront - 3. De Methodiek

4. de uitwerking

Onderscheidend toegankelijk gericht op beleving.

Actie- en groepsgericht fotografie tijdens de training in combinatie met stijlvolle vormgeving van icons in de strakke huisstijl tot parallax effecten in het fotowerk. Het is de complete beleving en dat volledig crossplatform van desktop tot smartphone en alles daartussen.

CrossFit Waalfront - 4. de uitwerking

5. Marketing

Puur gerichte target-marketing cross platform.

Wanneer alles klaar staat kan de marketing van buitenaf worden opgestart. De jonge, veelal mobiele doelgroep van CrossFit Waalfront benaderen we gericht op leeftijd, locatie en interesse op de platformen waar zij verkeren; Facebook, Instagram en Google Adwords.

CrossFit Waalfront - 5. Marketing

6. Het resultaat

Een stijging van 140% in leden binnen 12 maanden.

De call-to-actions zijn duidelijk aanwezig, maar niet in-your-face dat zou too much zijn. Conversie is wat telt, het verlagen van de drempel en zorgen voor de inschrijving. Door de totaalformule van indeling, vormgeving, gebruiksvriendelijkheid en technische sturing hebben we een stijging van 240% in het ledenaantal binnen één jaar kunnen bewerkstelligen. Resultaat verkoopt. Waalfront is meer dan happy, en wij dus ook.

CrossFit Waalfront - 6. Het resultaat

Of bekijk een van deze andere interessante cases