Menu

Buitengewoon Buitenleven

Veranda’s, overkappingen, poolhouses, alles op maat, volledig naar de wens, mogelijkheden en budget van de klant. Dit gebeurd via het mooie traject van luisteren, adviseren, ontwerpen, realiseren en monteren. Dat is wat Van der Heijden Buitenleven vandaag de dag doet. Puur genieten en Buitengewoon buitenleven!

1. De Uitdaging

De evolutie van een volwassen geworden product.

In 2013 hebben we samen met het team van Van der Heijden de vorige website voor hun mooie bedrijf gerealiseerd. Nu drie jaar later is het tijd voor vernieuwing. Ten eerste omdat het bedrijf product en het traject hier naartoe volwassen zijn geworden. De doelgroep, het traject en hiermee het budget van het producten heeft zich door de jaren heen gevormd tot het complete concept wat het nu is. Hier hoort een nieuwe website bij. Een website dat deze nieuwe manier van werken, dit nieuwe product en vooral dit nieuwe traject communiceert en hiermee aansluiting zoekt bij de vernieuwde doelgroep.

Van der Heijden - Buitenleven - ​1. De Uitdaging

2. Het Concept

Het splitsen van twee doelgroepen.

Sinds jaar en dag bestaat Houthandel Van der Heijden. Omdat de twee verschillende doelgroepen die zijn bedienen steeds verder uit elkaar komen te liggen is de strategische keuze gemaakt om dit volledig op te splitsen zodat per product focus kan worden behouden en men elkaar niet afremt. De houthandel verkoopt kan en klare producten. Buitenleven richt zich op beleving en het complete traject met maatwerkoplossingen als eindproducten.

Van der Heijden - Buitenleven - ​2. Het Concept

3. De Methodiek

Beleving versus assortiment

Met twee labels onder een dak zorgen we ervoor dat het overkoepelde merk Van der Heijden zijn herkenbaarheid behoudt maar met twee losstaande labels met naam en kleurtoon om scheiding duidelijk te maken. Buitenelven richt zich beleving door grote foto’s, traject georiënteerde insteek en het laten zien van de weg die de klant bewandelt. Beleving is hierin de belangrijkste emotie. Bij de houthandel gaat het in plaats van beleving meer over producten, overzichtelijkheid en categorisering. Twee producttakken met een totaal andere insteek maar op deze wijze in harmonie naast elkaar.

Van der Heijden - Buitenleven - ​3. De Methodiek

4. De Uitwerking

Kleuren maken het verschil

Sinds jaar en dag vaart de Houthandel onder hun welbekende grasgroene vaandel. In combinatie met bruin zeer herkenbaar voor deze branche. De nieuwe lijn van Buitenleven willen we hier tegenaan zetten. Iets meer richting de woontinten. Hiervoor hebben we gekozen voor petrol/turquoise in combinatie met een goudtint. Twee pasteltintel in het donkere spectrum. Stijlvol, heelmaal anno en volledig passend als contrasterende broer ten opzichte van de sterke basiskleuren van de Houthandel. Naast indeling en navigatie is het kleurenpallet dat zorgt voor het duidelijke maar hiermee herkenbare verschil tussen beide labels onder de Van der Heijden vlag.

Van der Heijden - Buitenleven - 4. De Uitwerking

5. Het Resultaat

Splitsing van twee labels onder één herkenbare paraplu

Twee labels onder het Merk Van der Heijden, ieder met een eigen platform volledig afgestemd op de behoefte van de doelgroep. Ieder ingericht naar de benadering van product richting doelgroep. Visueel aantrekkelijk, ieder met een ander doel maar herkenbaar in lijn met elkaar. Samen maar toch apart.

Van der Heijden - Buitenleven - ​5. Het Resultaat

Of bekijk een van deze andere interessante cases