Stereo Sunday 2014

Festival in parallax

Stereo Sunday 2014

Stereo Sunday is een jaarlijks terugkomend, tweedaags muziekfestival wat gevierd wordt in het Julianapark in Venlo waar in totaal 20.000 muziekliefhebbers bij elkaar komen om twee dagen maximaal te genieten. Grote namen als Yellow Claw, the Partysquad en Feestdjruud zetten tijdens twee sappige dagen samen met 42 andere acts de dikste optredens neer onder het genot van 'n goede portie zon.

Vormkracht10 is gevraagd als nieuwe mediapartner voor het complete festival. Alle eerdere uitingen van vorige jaren werden overboord gekieperd want het was volgens de organisatie tijd voor een complete make-over omdat het festival uit z'n kinderschoenen was gegroeid.

Samen met de organisatie, hebben we een doelgroepanalyse opgesteld en zijn we een visuele analysefase gestart. Toen duidelijk was wie er aangesproken moest worden en welk karakter het mocht gaan ademen zijn het ontwerpproces gestart. Na een uitgebreid ontwerpavontuur van drie weken was het nieuwe beeldmerk geboren. Krachtig, knallend, fris, memorabele en toepasbaar voor nu en de komende jaren.

Vanuit dit belangrijke nieuwe gezicht hebben we de ontwerpfase vervolgd naar een uitgebreid scala van mediaproducten om een festival voor 20.000 man kenbaar te maken van Venlo tot Arnhem, Eindhoven, Weert en Duisburg. Van festival-plattegrond tot autobelettering en van stadsbanners tot responsive website werden vanuit scratch met trots in Nijmegen ontworpen en gerealiseerd. De komende vijf jaar zal Vormkracht10 iedere jaarlijkse editie het complete mediapakket ontwerpen voor dit enthousiaste concept uit het zuiden.

Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014 Stereo Sunday 2014